header-image
 Свідоцтво № 46 
Адаменко Галина Іванівна

методист Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради 

Нагороджена нагрудним знаком «Відмінник освіти України», нагрудним знаком «Софія Русова», Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, грамотами управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Почесною грамотою Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Компетентний, висококваліфікований спеціаліст, завжди активна, ініціативна, пропагує творчі й прогресивні ідеї, постійно займається самоосвітою, науковими дослідженнями в методиці, допомагає педагогам проводити результативну науково-пошукову діяльність. Галина Іванівна проводить велику роботу з молодими вихователями дошкільних навчальних закладів міста для створення оптимальних умов у період їх педагогічної адаптації та для професійного зростання. Семінари-практикуми, науково-практичні конференції, обласні семінари, презентації педагогічних технологій майстрів педагогічної справи - усі заходи Галина Іванівна спрямовує на вдосконалення системи розвитку дитини в світлі Закону України «Про дошкільну освіту».  


 Свідоцтво № 47 
Будянська Ольга Анатоліївна 

практичний психолог дошкільного навчального закладу № 26 «Ласкавушка»

 Нагороджена Грамотою та Подяками управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Грамотою та дипломом управління освіти і науки Сумської міської ради, Грамотою міського голови міста Суми, Почесною відзнакою міського голови міста Суми «За заслуги перед містом III ступеня»

Ольга Анатоліївна спрямовує свою роботу на забезпечення психологічного супроводу своєчасного становлення і повноцінного розвитку життєво компетентної творчої особистості з раннього дитинства, здійснення психологічного супроводу педагогів, пошук та впровадження ефективних форм психологічної допомоги дітям дошкільного віку.

Працюючи за рекомендованими програмами розвитку та корекції дошкільників, практичний психолог в своїй роботі додатково використовує ефективні форми і методи розвитку та корекції дитини (малюнкові техніки. елементи піскотерапії, казко та ігротерапії), має відповідні сертифікати; розробляє практичні рекомендації та надає практичну допомогу педагогам у забезпеченні емоційного комфорту дітей.

У 2011 році Ольга Анатоліївна взяла участь у конкурсі «Кращий працівник психологічної служби системи освіти», в першому етапі якого вона стала переможцем, а в другому етапі відзначена Дипломом «Творча особистість». У 2013 році практичний психолог здобула перемогу у конкурсі освітніх технологій - 2012, проведеного редакцією журналу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Дошкільне виховання», як співавтор статті «Чарівне скло» для креативного та емоційного розвитку, а також перемогу у фотоконкурсі «Наші діти».

Ольга Анатоліївна друкується на сторінках фахових журналів «Дошкільне виховання», «Освіта Сумщини», газеті «Данкор».  


  Свідоцтво № 48 
Качан Людмила Василівна

вчитель початкових класів спеціалізованої школи № 30

Нагороджена Почесним грамотами Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, управління освіти і науки Сумської міської ради, присвоєно педагогічне звання «учитель-методист»

Як активний учасник дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня плідно працювала над створенням науково-методичного забезпечення та відбором змісту початкової освіти за науково-педагогічним проектом «Росток». Людмила Василівна - автор зошитів-підручників з навчання грамоти «Прописи» та «Читаночка» (російська мова), «Дзвіночок» (українська мова), які мають гриф Міністерства освіти і науки України та використовуються вчителями інших шкіл міста, області України.

В рамках всеукраїнського експерименту з теми «Науково-методичні основи використання інформаційно-комунікативних технологій у навчально-виховному процесі в середовищі «1 учень - 1 комп’ютер» на базі шкільних нетбуків», учитель працює над формуванням та змістовним наповненням сучасного електронно-інформаційного середовища.   


Свідоцтво № 49  
Коваленко Галина Миколаївна

вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 14 «Золотий півник»

 Високий рівень науково-теоретичної підготовки, досконале володіння теорією і методикою дошкільного виховання, впровадження досвіду педагогів - новаторів Ш. Амонашвілі, М.О.Зайцева, елементів М.Монтессорі, теорії рішення винахідницьких завдань, забезпечують високу результативність та якість роботи Галини Миколаївни. Творчий, ініціативний педагог натхненно працює над розвитком творчої особистості, формує в дітей уміння застосовувати набуті знання на практиці. 

Галина Миколаївна - активний учасник конкурсу «Школа сприяння здоров’ю», в якому заклад став переможцем в номінації «Дошкільний заклад» на всеукраїнському рівні.

Педагог є постійним керівником творчої групи дошкільного закладу, яка здійснювала апробацію Програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», підготувала до даної Програми рекомендації, розробила орієнтовне перспективне планування, яке схвалено науково-методичною радою Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради для використання в навчальному процесі. Методичні розробки вихователя занесені до банку передового педагогічного досвіду інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради.  


Свідоцтво № 50  
Когут Вадим Дмитрович 

вчитель фізичної культури спеціалізованої школи № 29

 Нагороджений грамотами управління освіти і науки Сумської міської ради, Центрального комітету профспілки працівників освіти і науки України, Сумської обласної ради профспілок, обласної організації профспілки працівників освіти і науки України, міської організації профспілки працівників освіти і науки України, міського голови міста Суми 

Формування в учнів позитивного ставлення до здорового способу життя, занять фізичними вправами та до уроків фізичної культури – пріоритетні напрямки в роботі вчителя, який на високому рівні володіє методикою викладання предмета.

Вадим Дмитрович бере активну участь у суспільному житті школи, міста, області. З 1996 року формує збірну команду школи для участі в Днях здоров’я, галузевій спартакіаді серед працівників освіти міста Суми, в якій щороку бере особисту участь у 6-7 видах спорту. Збірна команда закладу в 2009 році посіла 3 загальнокомандне місце серед 24 збірних команд, у 2010 році - 2 загальнокомандне місце серед 26 збірних команд, у 2012 році - 3 загальнокомандне місце серед 27 збірних команд, у 2013 році - 3 загальнокомандне місце серед 21 збірної команди у підсумку галузевої спартакіади працівників освіти. Вадим Дмитрович є постійним учасником міжгалузевих обласних спартакіад та обласної спартакіади серед працівників освіти в змаганнях з легкої атлетики та легкоатлетичного кросу, де виборює завжди призові місця. У 2011 році зробив вагомий внесок у загальну перемогу команди з легкої атлетики Сумщини на IV літніх Всеукраїнських іграх ветеранів спорту пам’яті М.М.Баки, де команда посіла перше місце в третій групі. 


Свідоцтво № 51  
Коломієць Ірина Борисівна

вчитель музики загальноосвітньої школи № 12

Нагороджена грамотами управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, управління освіти і науки Сумської міської ради Сумського вищого училища мистецтв і культури ім.Д.С.Бортнянського 

Основну мету своєї роботи педагог вбачає у використанні на уроках життєвого дасвіду учнів, розкритті значущості знань, застосуванні їх у практичній діяльності,  в участі школярів у громадському житті.

В своїй роботі педагог застосовує готові програмні матері Power Point із мультимедійним супроводом, які поєднують аудіо- та відеоматеріа в єдине ціле. Учитель приділяє значну увагу активним видам музично-творчої діяльиості, зокрема, крокуванню, пластичному, інтонуванню, імпровізуванню танцювальних рухів, вільному тактуванню тощо.

Результатом індивідуальної роботи з обдарованими учнями є їх постійна участь і перемоги у багатьох конкурсах та фестивалях дитячої музичної творчості: I місце в міському конкурсі оригінального жанру; II місце в міському конкурсі юних вокалістів «Співуча веселка»; I місце в міському конкурсі дитячих оркестрів. У 2011р. в X міському фестивалі авторської пісні та співаної поезії серед учнівської молоді її вихованці стали дипломантами в номінації «Ансамблі».

Ірина Борисівна – переможець міського етапу та лауреат обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» в номінації «музичне мистецтво»; переможець міського огляду-конкурсу «Кращий навчальний кабінет 2013» в номінації «кабінет музичного мистецтва».  


 Свідоцтво № 52 
Лаврик Наталія Євгеніївна

вчитель трудового навчання Сумської загальноосвітньої школи № 27

 Нагороджена грамотою і подякою управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради 

Лаврик Н.Є. на високому рівні володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує та поширює в професійному середовищі, уміє продукувати оригінальні, інноваційні ідеї, застосовує нестандартні форми проведення уроку, активно впроваджує форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів, використовує індивідуальні форми роботи, дотримується диференційованого підходу в навчанні.

Значну увагу вчитель приділяє роботі з обдарованою молоддю. Підготовлені нею учні є постійними переможцями II, III та IV етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання, творчих конкурсів. За результатами участі в олімпіаді з предмета учениця Наталії Євгеніївни два роки поспіль є стипендіатом Президента України.

Наталія Євгеніївна - переможець І туру обласного конкурсу «Золоте серце» у 2012 році. 


 Свідоцтво № 53 
Назаренко Людмила Григорівна

вчитель української мови та літератури спеціалізованої школи №7

 Людмила Григорівна - майстер педагогічної справи, який досконало володіє знаннями мови і літератури, має широку ерудицію, високу педагогічну культуру, що дозволяють їй використовувати всі можливості сучасного уроку, яким притаманні цілісність, завершеність та гармонійність. Враховуючи потреби часу та учнів, які вміють аргументувати, відстоювати власну позицію, критично мислити, проектувати, прогнозувати, учитель широко використовує інноваційні підходи до навчання, які сприяють становленню соціальної особистості, адаптованої до реалій життя. Основне для педагога - учити дітей робити хоч невеликі, але свої відкриття, тому важливою складовою творчості учня є дослідницький метод здобування знань.

Серед вихованців Людмили Григорівни є обдаровані діти, які щорічно займають призові місця в II та III етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови і літератури та постійно беруть участь у конкурсах: «Майстри художнього слова», «Диво калинове», «Соняшник». У 2012-2013 навчальному році її учні стали переможцями Міжнародного мовно- літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т.Г Шевченка (3 учні в ІІ етапі, 1 учень в III етапі, 1 учень в IV етапі). В XIII Міжнародному

конкурсу з української мови ім.П. Яцика 3 призери II етапу та 2 призери  III етапу конкурсу.

Свій досвід Людмила Григорівна поширює через виступи на засіданнях творчої групи, методичного об’єднання школи, семінарах.  


Свідоцтво № 54 
Паляниця Володимир Миколайович

вчитель німецької мови спеціалізованої школи №10

Нагороджений грамотами управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, управління освіти і науки Сумської міської ради, німецького товариства «Відродження»

Володимир Миколайович - учитель за покликанням, прекрасно знає свій предмет, психолого-педагогічні основи навчання й виховання, досконало володіє методикою, має власний стиль викладання, широко застосовуючи евристичні методи навчання. Постійний пошук методів навчання, які підсилюють активізуючий вплив на процес навчання, призводять до підвищення актуальності розвиваючих і проблемних методів, самостійної роботи, творчих завдань. При цьому вчитель вміє створити таку організацію уроку, за якою діти вчаться з бажанням і внутрішніми потребами. Це дає змогу перетворити клас на своєрідну дослідницьку лабораторію, де в ролі дослідників виступають учні, а вчитель - науковий керівник проекту. 

Створення на уроках оптимальних умов для ефективної роботи кожного учня сприяють мають високу результативність знань учнів, зокрема: у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з німецької мови за 2012-2013 навчальний рік на II етапі учні педагога вибороли 11 призових місць, а на III - 7. Учні Володимира Миколайовича отримують найвищі бали в ЗНО з німецької мови та проходять на відмінно і добре тести Fit Гете Інституту на знання німецької мови, отримуючі відповідні сертифікати.

Педагог постійно наполегливо працює над підвищенням Фахового рівня: проходить стажування в Німеччині, щорічно відвідує семінари, організовані Іете Інститутом в місті Києві, брав участь у програмі «Кращі вчителі від Риги до Белграда», організованої посольством Федеративної республіки Німеччини разом з Ґете Інститутом та Фондом Боша. Співпрацює з Асоціацією німців України: відвідує семінари, які проводяться даною організацією, щорічно працює викладачем німецької мови в літньому лінгвістичному таборі, організованому Асоціацією, залучаючи до відпочинку своїх вихованців. Учитель є членом Асоціації українських германістів.

Володимир Миколайович є керівником шкільного методичного об’єднання вчителів німецької мови. Щедро ділиться своїми надбаннями з колегами. Проводить цікаві відкриті уроки та позакласні заходи під час міських, обласних, шкільних семінарів, предметного тижня. Він є членом журі II, III, IV етапів Всеукраїнських олімпіад з німецької мови. 


 Свідоцтво № 55 
Піддубна Тетяна Іванівна

завідувач дошкільного навчального закладу № 7 «Попелюшка»

Нагороджена нагрудним знаком «Відмінник освіти України», нагрудним знаком «Софія Русова», Почеснoю грамотою Міністерства освіти і науки України, Грамотою міського голови міста Суми, грамотами управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотами управління освіти і науки Сумської міської ради 

Тетяна Іванівна - керівник-новатор, якому притаманні демократична позиція, досвід організації колективного творчого мислення, висока комунікативна культура, бездоганна техніка стимулювання творчого потенціалу кожної людини в колективі. На основі самоаналізу і творчого переосмислення багаторічного досвіду сформувала власну управлінську модель, у якій оптимально поєднано аналітичну, інформаційну, прогнозу вальну, організаційно-забезпечувальну і контрольну функції, та відобразила її в методичному посібнику «Управлінська діяльність завідуючої дошкільним навчальним закладом», який активно використовується адміністративним корпусом керівників дошкільних закладів.  Тетяна Іванівна - активний учасник міських, районних, обласних семінарів, методичних об’єднань, виставок, конкурсів. Разом з Інформаційно- методичним центром управління освіти і науки Сумської міської ради та Сумським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти через майстер-класи організовує роботу з підвищення кваліфікації педагогів міста та області. Крім традиційних, лекційних, семінарських занять Тетяна Іванівна впроваджує ділові ігри, тренінги. дискусії, які проходять нестандартно у формі змагання поглядів, думок.

Досконале володіння інноваційними освітніми методиками й технологіями, навичками системної організації педагогічної діяльності, дозволяють керівнику постійно оновлювати зміст педагогічної роботи, оптимізувати освітньо-виховний процес.

Тетяна Іванівна організувала роботу консультативного пункту «Взаємодія» для батьків дітей, які не відвідують дошкільний заклад. Важливим результатом такої співпраці є те, що всі діти п’ятирічного віку мікрорайону закладу охоплені дошкільною освітою.


Свідоцтво № 56 
Прохненко Віра Григорівна

заступник директора з навчально-виховної роботи Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді  

Нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, грамота управління освіти і науки Сумської міської ради, Грамотою Сумської обласної державної адміністрації, Грамотою міського голови міста Суми. Переможець V обласного конкурсу професійної майстерності «Золоте серце».

Досконало володіє методикою планування та організації роботи, швидко реагує на новації, відзначається високою професійною компетентністю, пошуком цікавих педагогічних ідей та втіленням їх у систему позашкільної освіти, працює над удосконаленням сучасного заняття гуртка. Започаткувала новий підхід до планування роботи закладу, за якого кожен член колективу вносить свої пропозиції та оцінює інші, визначаючи актуальні та перспективні.

Заслугою Прохненко В.Г. є створення системи роботи інформаційно- методичної служби, головний сенс якої вона вбачає у підготовці високопрофесійної, інтелектуально розвинутої, творчої особистості педагога. підходить до вибору форм, методів та засобів, що підвищують ефективність навчально-виховної діяльності. За ініціативи та безпосередньої участі Віри Григорівни педагогами в закладі була опанована проектна технологія, створено більше двадцяти педагогічних проектів різних напрямів. У рамках проекту реалізації науково-методичної проблеми закладу «Формування навичок здорового способу життя у дітей та підлітків засобами еколого-натуралістичного виховання» нею розроблена концепція ЦЕНТУМ - закладу сприяння здоров’ю.

Одним із основних завдань позашкільної освіти Прохненко В.Г. вбачає у ранньому виявленні і розвитку здібностей та обдарувань дітей. Будучи переконаною, що вирішення актуальної в сучасній освіті проблеми екологізації навчально-виховного процесу необхідно розпочинати з дошкільного віку. Віра Григорівна створила в ЦЕНТУМ школу раннього розвитку дитини «Журавлик», яка функціонує в закладі як початкова ланка екологічного виховання.

Прохненко В.Г. відзначається цілеспрямованістю, постійним прагненням до змін, саморозвитку та самовдосконалення, вмінням будувати діалог; вміло стимулює педагогів закладу до професійного зростання, надає їм допомогу в підготовці та проведенні занять; постійно підвищує фаховий рівень, бере участь у конкурсах методичних матеріалів з питань розвитку позашкільної освіти; публікує матеріали в засобах масової інформації, методичних посібниках, збірниках матеріалів всеукраїнських науково-практичних конференцій; ділиться досвідом роботи під час методичних заходів різних рівнів.  


Свідоцтво № 57 
Самойленко Олена Анатоліївна 

керівник гуртка Центру науково-технічної творчості

 Самойленко Олена Анатоліївна є людиною надзвичайної сумлінності та

працездатності. Вимогливість у роботі поєднує з людяністю, готовністю допомогти кожному, довірою та повагою до оточуючих. Позитивні відгуки батьків вихованців та педагогів початкової школи свідчать про високу результативність педагогічної діяльності Самойленко O.A., її педагогічну майстерність та компетентність у підготовці дитини старшого дошкільного віку до навчання у школі. Педагог допомагає дошкільнятам зробити перші кроки в самостійній творчій діяльності по створенню моделей найпростіших технічних об’єктів; організовує цікавий пізнавальний і захоплюючий процесс, формування у вихованців початкових технічних знань, вмінь та навичок, розвитку художнього смаку. Як наслідок -швидка адаптація до вимог шкільного життя, вміння будувати дружні відносини з однолітками. На основі знань, умінь та навичок, отриманих на заняттях школи «Пізнайко» діти легко засвоюють матеріали шкільної програми, а найголовніше сам процес навчання приносить їм задоволення.


 Свідоцтво № 58 
Циганкова Інна Валеріївна

вчитель початкових класів спеціалізованої школи № 10

Нагороджена Грамотою управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотами управління освіти і науки Сумської міської ради

У центрі уваги вчителя - особистісно орієнтований підхід до учнів. Велику увагу Інна Валеріївна приділяє чіткій та методично грамотній організації навчального процесу, створенню сприятливих психологічних та комунікативних умов на уроці. З цією метою вона вивчає і чітко визначає рівень знань учнів по темі, яка вивчається, їх інтереси, враховує конкретні умови не тільки однієї дитини, але й цілого класу, ефективно здійснює індивідуальний підхід до дітей, розвиває їх творче мислення. 

Особливу увагу приділяє міжпредметним зв’язкам, розвитку творчих здібностей учнів, працює над розвитком пам’яті, уяви, мислення, самостійності дітей. Це чітко прослілковується на уроках читання, коли діти «грають у театр» - інсценують казки, виконують рольові ігри. Уроки читання й української мови педагог часто проводить з елементами риторики, де вчить учнів правильно говорити, щоб спілкування приносило справжню радість .

Домінуючі методи в роботі ІІиганкової І.В. - словесні: бесіда, розповідь, пояснення; наочні: ілюстрації, малюнки, фонозаписи казок і віршів; практичні: розвивальні. ігрові вправи, самостійні роботи учнів; робота з книгою: дидактичні та пізнавальні ігри: пошукова діяльність: робота в групах, в парах; методи усного контролю: фронтальне опитування.  


Свідоцтво № 59
Чорношвець Любов Олександрівна

вихователь дошкільного навчального закладу № 8 «Космічний» 

 Нагороджена нагрудним знаком «Відмінник освіти України», Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України

Досконале знання дитячої педагогіки та психології дають змогу Любові Олександрівні забезпечувати кожній дитині достатній рівень розвитку та соціальної адаптації. Вона обирає ефективні форми і методи роботи, творчо використовує педагогічний досвід Ш.Амонашвілі, М.Зайцева. В.Сухомлинського.

Любов Олександрівна напрацювала систему роботи з театралізованої діяльності, як виховної технології соціально-морального розвитку за Базовою програмою «Я у Світі», розробила блочно - тематичне планування для дітей старшого дошкільного віку, конспекти інтегрованих занять.

Педагог на основі нових методик та технологій створила у групі розвивальне предметно-ігрове середовище, у якому діти оволодівають практичною діяльністю, відкривають навколишній світ, власне «Я», навчаються спілкуватися з дорослими та однолітками. Вихователь є керівником театрального гуртка «Казка в «Казці», розробила програму гуртка, має авторські обробки українських народних казок та казок народів світу.


Свідоцтво № 60 
Яцура Світлана Володимирівна

заступник директора з виховної роботи загальноосвітньої школи № 15 імені Дмитра Турбіна

 Нагороджена нагрудним знаком «Відмінник освіти України». грамотами Міністерства освіти України, Грамотою Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, Грамотою управління освіти Сумської обласної державної адміністрації, грамотами управління освіти Сумської міської ради

За час роботи на посаді Світлана Володимирівна брала участь у Всеукраїнському конкурсі «Заступник директора з виховної роботи загальноосвітнього навчального закладу - 2006» та посіла І місце у міському етапі, у Всеукраїнському конкурсі методичних моделей виховного процесу «Виховати особистість» у номінації «Учителі загальноосвітніх навчальних закладів, організатори позакласної роботи» (підномінація «Заступник директора з виховної роботи»), 2010 р. посіла І місце у міському етапі. Світлана Володимирівна охоче ділиться власним досвідом та надбаннями, організовує та проводить майстер-класи та семінари для заступників директорів з виховної роботи міста і області. Творчі колективи школи, якими опікується Світлана Володимирівна, є переможцями у Всеукраїнських, обласних, міських, конкурсах виховного, екологічного та художньо-естетичного напрямків.

Світлана Володимирівна є одним із засновників Музею історії школи, Музею матері і сім’ї, активний учасник Міжнародних та Всеукраїнських конференцій в м.Києві, Бровари, Запоріжжі.