header-image

 

Свідоцтво № 61 
Балинська Анна Миколаївна

практичний психолог НВК: «Загальноосвітня школа I ступеня – дошкільний навчальний заклад № 11 «Журавонька»

Нагороджена грамотою управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради

Анна Миколаївна працює над проблемою «Формування професійної рефлексії у педагогів засобами активних форм психологічної просвіти», організовує та проводить семінари і тренінги, ділові ігри, диспути, дискусії, майстер-класи для педагогів міста та області, здійснює просвіту всіх учасників навчально-виховного процесу з активним використання інформаційно-комунікаційних технологій та методів компетентно-орієнтованого підходу.

Балинська А.М. - активний учасник міських, районних, обласних методичних заходів: семінарів, методичних об’єднань, конференцій, форумів, виставок, конкурсів. У квітні 2014 року презентувала свій досвід роботи на методичній раді в Інформаційно - методичному центрі «Використання вправ аутогенного тренування, самонавіювання, технік зняття емоційного і м’язового напруження як передумова самовиховання та творчого пошуку педагога». Видано посібник з досвіду роботи педагога з проблеми «Формування професійної рефлексії у педагогів засобами активних форм психологічної просвіти», який брав участь у виставці на обласному психологічному форумі та затверджений науковою-методичною радою Інформаційно- методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради. Робота Балинської А.М. була відмічена Дипломом управління освіти і науки Сумської обласної Державної адміністрації за участь в обласній виставці «Психологічні ресурси освіти» в номінації «Формуємо професійну компетентність педагогів». Матеріали практичного психолога щодо психологічного аспекту формування життєвої компетентності дошкільника, проведення Тижня психології та батьківських зборів надруковані в журналі «Психолог дошкілля». 


Свідоцтво № 62
Головко Алла Василівна 

вчитель української мови та літератури спеціалізованої школи №10

Нагороджена грамотами управління освіти і науки Сумської міської ради, управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотою Міністерства освіти і науки України, грамотою міського голови м. Суми

Головко Алла Василівна у своїй роботі спирається на технологію розвивального навчання. Учні з допомогою вчителя самостійно чи в групах роблять науково обгрунтовані висновки, закріплюють уміння орієнтуватися в навчальному матеріалі.

Педагог будує урок як ланцюг дослідження. Діти працюють самостійно і в складі навчальних груп. Педагогічне спілкування вчителя з учнем, учня з учнями набуває характеру співробітництва. За такої умови в класі виникає соціальне середовище, у якому дитина стверджується як цілісна особистість, індивідуальність. Працюючи над проблемою «Перспективно-випереджаюче навчання з використанням опорних схем при коментованому керівництві, кооперативне навчання», учитель запроваджує методи, що спонукають до активної діяльності, стимулюють розвиток їх мислення, уяви, викликають зацікавленість, позитивне ставлення до навчання. Алла Василівна використовує різноманітні методи й прийоми: смислового бачення, порівняння, евристичної бесіди, дискусії, метод проектів, діалог, пошук інформації, коло ідей, мікрофон, мозковий штурм, навчаючи - вчуся тощо.

За 2013-2014 навчальний рік Алла Василівна підготувала призерів II та III етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з базової дисципліни. На II етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Шевченка, міському конкурсі «Диво калинове» ім. Д.Білоуса її учні вибороли призові місця. Перемогу святкували вихованці на Всеукраїнському конкурсі «Я гордий тим, що українець зроду», міському та обласному етапах конкурса «Я пишаюсь своєю Сумщиною», міському конкурсі ораторського мистецтва. Призові місця посідають учні на II (обласному) і III (Всеукраїнському) етапах конкурсу захисту робіт МАН.

Педагог є керівником методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, членом журі міських та обласних Всеукраїнських олімпіад, екзаменатором із ЗНО, учасником міського конкурсу «Срібні родзинки». Щедро ділиться своїми надбаннями з колегами. Проводить цікаві відкриті уроки, масові позакласні заходи під час шкільних семінарів, предметного тижня, Дня української писемності, Шевченківських днів.  


 Свідоцтво № 63  
Голуб Лідія Василівна 

директор спеціалізованої школи № 25   

Нагороджена нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України», грамотами Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, управління освіти і науки Сумської міської ради

Лідія Василівна вміло організовує навчально-виховний процес та забезпечує якісний контроль над ним, що сприяє динамічному розвитку навчального закладу. Вдало використовує досягнення «Освітнього менеджменту», що дає змогу підвищити ефективність управління школою, педагогічним і учнівським колективами. Це керівник сучасного рівня, який має високу професійну та інтелектуальну компетенцію, відповідальність, розуміє себе та інших і саме це допомагає їй відкрити власне бачення на систему освіти. Для молодих спеціалістів вона провідник на шляху до самовдосконалення, а для колег по роботі - приклад для наслідування.

Об’єктом її методичного та педагогічного дослідження є «Особистісно-орієнтований підхід до викладання світової літератури». Педагог будує свою роботу так, щоб учні відчували себе першовідкривачами знань, а стимулювання пізнавальної мотивації школярів сприяло появі захоплення предметом. Серед її учнів - переможці шкільних олімпіад, учасники конкурсів міського та обласного рівнів.

Лідія Василівна - керівник шкільної творчої групи «Досвід» з питань упровадження інноваційних технологій, активний учасник та організатор методичних заходів у школі, місті, області.  


Свідоцтво № 64 
Депутат Вікторія Микитівна 

вчитель хімії гімназії №1

Присвоєно почесне звання України «Заслужений вчитель України», нагороджена нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України», Почесними грамотами Міністерства освіти і науки України», грамотою Інституту інноваційних технологій і змісту освіти

Вікторія Микитівна - компетентний, ініціативний, висококваліфікований фахівець, яка на діагностичній основі визначає зміст, структуру, форми науково-методичної роботи, вміло поєднує питання теорії і дієвої практики, сприяє формуванню у її колег власних методичних ідей, цікавих методичних наробок. Значну увагу приділяє впровадженню в процес навчання нових педагогічних технологій. Опікується організацією науково-дослідницької роботи в навчальних закладах міста, результати якої одержали схвальну оцінку на рівні держави, регіону, міста. 

Депутат В.М. - співавтор державної програми з хімії профільного рівня, підручника з хімії для 10 профільного класу, посібника «Мікросвіт» за науково- педагогічним проектом «Росток», «Зошитів для практичних робіт з хімії» для всіх паралелей класів з усіх профілів навчання. Безпосередньо бере участь у підготовці команди учнів до III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хіміїї, на якому команда декілька років поспіль є переможцем, і успішно виступає на IV етапі. 


 Свідоцтво № 65  
Зацарна Валентина Іванівна 

заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої школи № 10

Нагороджена  нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України», Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України», грамотами управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, управління освіти і науки Сумської міської ради

Основними напрямами діяльності Валентини Іванівни є організація навчально-виховного процесу в школі, контроль за його розвитком, методичне керівництво педагогічним колективом, забезпечення дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному процесі. Систематична організація поточного і перспективного планування діяльності вчителів-предметників, координація розробки необхідної навчально - методичної документації, контроль якості і моніторингу навчально-виховного процессу сприяє реалізації завдань Концепції профільного навчання, Державного стандарту базової і повної середньої освіти.  

Валентина Іванівна проводить змістовну роботу з учнями, класними керівниками, вчителями, батьками по підготовці та проведенню державної підсумкової атестації, здійснює її нормативно-правове забезпечення, проводить роз’яснювальну роботу серед учнів 9-х, 11-х класів та їх батьків щодо подальшого працевлаштування, професійного спрямування, вибору предметів на зовнішнє незалежне оцінювання.

Результатом діяльності Валентини Іванівни та всього педагогічного колективу є численні перемоги учнів школи на міському, обласному та державному рівнях. У 2013-2014 навчальному році на II етапі Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін учні закладу вибороли 81 призове місце, на III – 33, на IV - 4; на II етапі конкурсу-захисту науково- дослідних робіт МАН - 33 призових місця, на III Всеукраїнському - 5. Команди закладу з математики, економіки, журналістики систематично виборюють призові місця на обласних та всеукраїнських турнірах. Щороку в рейтингу шкіл заклад посідає перше місце по роботі з обдарованими учнями та входить до десятки найкращих за результатами ЗНО.


 Свідоцтво № 66 
Калашник Ніні Михайлівні 

вчитель початкових класів спеціалізованої школи I ступеня №30

Нагороджена Почесним грамотами управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, управління освіти і науки Сумської міської ради 

Ніна Михайлівна має високий рівень професіоналізму, досконало володіє ефективними формами та методами організації навчально - виховного процесу, що забезпечує максимальну самостійність навчання учнів. Як активний учасник дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня плідно працювала над створенням науково - методичного забезпечення та відбором змісту початкової освіти за науково- педагогічним проектом «Росток». Є співавтором зошита-підручника з навчання грамоти «Читаночка», яка має гриф Міністерства освіти і науки України та використовуються вчителями інших шкіл міста, області України.

Вчитель є керівником Школи передового педагогічного досвіду, бере участь у роботі журі I (міського) етапу фахового конкурсу «Учитель року» в номінації «Початкові класи».   


 Свідоцтво № 67  
Колесник Віктор Семенович 

вчитель географії спеціалізованої школи №29

Нагороджений  пам’ятним нагрудним знаком Сумської міської ради «60 років визволення міста Суми від фашистських загарбників»

Учитель на високому рівні володіє методикою викладання предмета, використовує на уроках ефективні форми й методи навчання, здійснює індивідуальний підхід до учнів, ураховуючи стан їхнього здоров’я, фізичного розвитку, нахилів та здібностей, створює атмосферу доброзичливості, співпраці, взаєморозуміння.

Пошукова група школи, керівником якої є Віктор Семенович, за більш ніж десятиріччя існування працювала за різними напрямками, побувала в різних куточках Сумської області. Пошуковці створили відеопутівник «Легенди, сповіді, мрії...». Мандруючи тихими вулицями, вони розповіли про культові споруди і видатних людей міста Суми. Так отримали перше місце в туристсько-краєзнавчій експедиції “Мій рідний край”. Зібраний дослідницький фото та відеоматеріал не буде забутий у шафі на довгі роки - його доречно використовувати при вивченні теми у 8-9 класах : " Географія Сумщини”. Пошукова група посіла II місце у міському фотоконкурсі «Річки мого дитинства», І місце в міському поході школярів «Сумський радіус», присвяченого 65-річчю Перемоги у Великій Вітчизняній війні, І місце на міському етапі Всеукраїнської експедиції «Краса і біль України» (2010), III місце на міському етапі Всеукраїнської експедиції «Краса і біль України» (2011). Дослідницька робота «Озеро Чеха» (2011), III місце на міському етапі Всеукраїнської туристично-краєзнавчої експедиції «Мій рідний край» (2012), II місце на обласному етапі Всеукраїнської туристично-краєзнавчої експедиції «Мій рідний край». Дослідницька робота «Рушники Слобожанщини»(2013), І місце на міському та на обласному етапі Всеукраїнської еколого-краєзнавчої естафети «Малі річки-життя України»(2014).

Учні, яких навчає Віктор Семенович, є переможцями Всеукраїнських олімпіад з географії, міського етапу МАН та міжнародних конкурсів. 


Свідоцтво № 68
Костенецька Ірина Володимирівна

вчитель географії загальноосвітньої школи № 26

Вчитель працює над методичною проблемою «Розвиток критичного мислення школярів на уроках географії в умовах особистісно зорієнтованого навчання». Формує цілісне уявлення про природні та суспільні явища, навчає використовувати набуті знання та вміння для творчого розв’язання проблем, сприяє розвитку критичного мислення учнів при опрацюванні різноманітної інформації, володіє широким спектром стратегій навчання. Педагог застосовує нестандартні форми проведення уроків: уроки-подорожі, уроки-дослідження, уроки-семінари, дотримується принципів особистісно зорієнтованого навчання. Використовує різноманітні форми, прийоми й методи організації навчально-виховного процесу (ромашка Блума, синквейн, таблиця «товстих» і «тонких» питань, діаграма Вена, кластери «Займи позицію»). Значну увагу приділяє роботі з географічною картою, активно застосовує проблемне викладання навчального матеріалу. Систематична робота з обдарованими учнями приносить свої результати. У 2013-2014 навчальному році її учень посів III місце у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з географії. 

Ірина Володимирівна є активним членом шкільної творчої групи «Методи і прийоми розвитку інтелектуально-пізнавальних та творчих здібностей учнів», а також керівником шкільного методичного об’єднання вчителів природничого циклу. Посіла І місце в І (міському) та II (обласному) турах Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2014» у номінації «Географія». Педагог ділиться власним досвідом із колегами міста на міських семінарах для вчителів географії та економіки.  


Свідоцтво № 69  
Куриленко Ірина Михайлівна 

вихователь-методист спеціального реабілітаційного НВК: «Загальноосвітня школа I ступеня – дошкільний навчальний заклад № 34»

Нагороджена Почесною грамотою управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради

Ірина Михайлівна досконало володіє корекційними методами реабілітації та сучасними освітніми технологіями, педагогічними засобами та їх якісним застосуванням у роботі з дітьми з особливими потребами. Працювала над проблемою «Корекційна спрямованість педагогічного процесу у  роботі з дітьми з особливими потребами». Розробила рекомендації щодо роботи з дітьми із загальним недорозвиненням мови другого рівня. Узагальнила власні напрацюваня: «Методи організації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку», «Роль гри у розвитку дітей із затримкою психічного розвитку», «Вплив ігрової діяльності на розвиток дошкільників із затримкою психічного розвитку», «Методи та форми організації життєдіяльності дітей із затримкою психічного розвитку».

Для підвищення педагогічної обізнаності батьків та для оптимізації впливу батьків на дитину, формування їх життєвої компетентності педагог надає методичну та професійну консультативну допомогу сім’ям, що сприяє включенню батьків у процес виховання, навчання, реабілітації та соціалізації дитини.

Педагог брала активну участь у розробці та впровадженні соціального проекту «Від якісних послуг - до відльних рухів», що дало можливість покращити навчально-методичне забезпечення, підняти рівень якості надання реабілітаційних послуг дітям з ДЦП. Вихователь є активним учасником Всеукраїнських тренінгів, конференцій, форумів. Пройшла стажування в спеціальних закладах у Німеччині, під час якого познайомилась з системою соціальної інтеграції осіб з розумовою відсталістю, яку вдало адаптувала в навчально-виховному комплексі. 


Свідоцтво № 70 
Огієнко Юлія Іванівна 

вчитель української мови та літератури спеціалізованої школи № 7

Нагороджена  Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, грамотою управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради.

Юлія Іванівна забезпечує високий рівень викладання української мови та літератури відповідно до навчальних програм, з дотриманням вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Досконале знання мови і літератури, широка ерудиція, висока педагогічна культура дозволяють Юлії Іванівні використовувати всі можливості сучасного уроку, яким притаманні цілісність, завершеність та гармонійність.

Метою фахової діяльності педагога є формування мотивації до вивчення української мови; пізнання через мову історії, культури народу, естетичних та моральних цінностей; формування духовного світу учнів, світоглядних уявлень, загальнолюдських ціннісних орієнтирів. Учитель широко використовує інноваційні підходи до навчання, уміло поєднує фронтальну роботу з диференційованим підходом до учнів, підбирає найефективніші прийоми навчання. 

Багатогранна творча праця вчителя дає позитивні результати. Серед вихованців Юлії Іванівни є обдаровані діти, які щорічно займають призові місця в II та III, IV етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови і літератури та постійно беруть участь у конкурсах: «Майстри художнього слова», «Соняшник». Протягом останніх трьох років її учні стають переможцями IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури, призерами II етапу XIII Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика та Всеукраїнського літературно-мистецького конкурсу юних поетів та прозаїків «Диво калинове» ім. Д.Білоуса.

Огієнко Юлія Іванівна - завідувач навчального кабінету, який у 2011 році посів І місце в міському огляді- конкурсі «Кращий шкільний кабінет» у номінації «Кабінет української мови». 


 Свідоцтво № 71  
Пластюк Алла Іванівна

вчитель біології спеціалізованої школи № 9 

Нагороджена Подякою Міністерства освіти і науки України, грамотами управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотами управління освіти і науки Сумської міської ради, грамотою державного управління охорони навколишнього природничого середовища в Сумській області, грамотою відділу у справах сім'ї, молоді і спорту Сумської міської ради, грамотою Сумського міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді, подяками управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, дипломом заступника Міністра екології та природних ресурсів України.

Вчитель уміло володіє, активно використовує та поширює у професійному середовищі інноваційні освітні технології, які сприяють формуванню та розвитку компетентності продуктивної творчої діяльності у процесі вивчення біології, у позакласній та позаурочній роботі з предмета. Навчання організовує через відкриття, дослідження проблемний характер вивчення матеріалу, розв’язання творчих завдань, які потребують самостійного вирішення. Більшість навчальних занять проводить з використанням мультимедійних засобів, що дає можливість підвищити мотивацію навчання, урізноманітнити форми подання інформації та види навчальних завдань.

Алла Іванівна має високу результативність своєї праці. У період з 2010 року по 2014 роки підготувала призерів і переможців II етапу всеукраїнських учнівських олімпіад з біології та екології - 11 учнів; III етапу - 6 учнів; IV етапу - 2 учасника з них один призер. У позакласній діяльності велику роль Алла Іванівна приділяє природоохоронній роботі. Її вихованці, члени гуртка «Еколог», беруть активну участь у проектах «Прибери планету», «Чисті береги», акціях «Посади дерево», «Збережи ялинку», «Первоцвіт». 

Значну увагу приділяє організації наукової роботи з предмета: вона очолює секцію екології шкільного наукового товариства «Паростки надії». Члени секції стають переможцями та призерами Всеукраїнських конкурсів, екологічних проектів. У 2014 році - один призер II етапу МАН.

Алла Іванівна постійно займається самоосвітою, підвищує свій професійний рівень та рівень методичної підготовки, обмінюється досвідом з колегами, проводить відкриті уроки для вчителів школи, міста, області. Займається апробацією підручників з основ здоров’я 5-9 класів, навчально-методичного забезпечення з біології у 9-10 класах за угодою з Інститутом педагогіки АПН України. Має власні друковані матеріали у фахових виданнях.  


 Свідоцтво № 72  
Соколик Олександр Михайлович 

вчитель історії загальноосвітньої школи № 12

Нагороджений грамотами управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації,  грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради.

Олександр Миколайович широко застосовує інформаційно-повідомляючий, проблемно- інформаційний та частково-пошуковий методи навчання. Результатом роботи над проблемою «Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності уроків» є розробка циклу років з історії України для 9-х, 10-х, 11-х класів із застосуванням мультимедіа. Презентації цих уроків структуровані за важливими теоретичними аспектами теми, насичені схемами, таблицями, картами, діаграмами, фотографіями, мають гіперпосилання на звукові та відео-файли й використовуються вчителем як для супроводу лекцій, так і для організації самостійної роботи учнів. Такі інформаційні засоби сприяють розвитку творчих та інтелектуальних здібностей школярів, стимулюють пізнавальну активність, впливають на емоційний стан.

Учитель досяг високих та стабільних результатів, приділяючи значну увагуроботі з обдарованими учнями. Так у 2010-2011 навчальному році його учень отримав III призове місце в II етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії, а у 2012-2013 та 2013-2014 навчальних роках два учні стали призерами II та III етапів олімпіади. Також у 2011-2012 н.р. його учні посіли III місце в міському етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості в номінації «Історія України та державотворення», у 2012-2013 н.р. - у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі «МАН- Юніор» у номінації «Історик юніор» із 10-ти учасників отримано 3 високих результати. Крім того, педагог є шкільним координатором Міжнародного учнівського конкурсу юних істориків «Лелека 2013», де діти отримали 36% бронзових та срібних дипломів. 

Соколик О.М. є керівником шкільного методичного об’єднання вчителів історії та правознавства школи, систематично поширює власний досвід. У 2013-2014 навчальному році провів семінар для вчителів історії міста, у 2012-2013 році працював у складі міської творчої групи вчителів історії з питання «Використання мультимедіа в навчальному процесі», у результаті став співавтором методичного збірника «Застосування мультимедіа при вивченні історії». 


Свідоцтво № 73  
Шаповалова Інна Альбертівна

музичний керівник дошкільного навчального закладу №26 «Ласкавушка»

Нагороджена грамотою управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотами управління освіти і науки Сумської міської ради

Головний принцип її педагогічної діяльності - вчасно виявити талант дитини, допомогти розвинути і реалізувати її творчий потенціал, найкращі особистісні якості засобами мистецтва. Музичним керівником розроблені програми «Духовно-етичне виховання дошкільників на основі національних традицій, православних свят», «Музично-інструментальна діяльність у дошкільному навчальному закладі, починаючи з раннього віку», напрацьовано матеріал на тему «Театралізована діяльність у дошкільному навчальному закладі за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». 

З метою розвитку музичних і творчих здібностей кожної дитини Інною Альбертівною організовано гурткову роботу за методикою Людмили Шулятьєвої. Діти вчаться грати в оркестрі на музичних інструментах, починаючи з раннього віку. А діти старшого дошкільного віку з легкістю та неймовірним бажанням виконують твори Шостаковича, Штрауса, Чайковського, Урбаха, Глінки та інших.

Інна Альбертівна розробила авторську програму «Театралізовані заняття у дошкільному закладі з використанням технології розв’язання винахідницьких завдань та «Граматики фантазії» Джанні Родарі». Адаптувала для дітей дошкільного віку понад 10 п’єс для театралізованих вистав. Музично - драматичний гурток «Радість» під керівництвом Інни Альбертівни дає вихованцям дошкільного навчального закладу унікальну можливість пізнання світу: вчить мислити, бачити, чути, любити, страждати, жити, сприяє духовному та гармонійному розвитку дітей, формує художній смак, ознайомлює з кращими зразками української та світової драматургії, знайомить з елементами акторської майстерності, сценічних рухів, сценічної мови, вокалу, хореографії, вчить розуміти театральне мистецтво, бути грамотними глядачами.

У квітні 2014 року дошкільний навчальний заклад посів II місце на обласному етапі Всеукраїнського конкурсу театралізованого мистецтва серед вихованців дошкільних закладів.

Музичний керівник широко використовує інноваційні технології, систематично проводить заняття з логорітмики з дітьми, що мають вади мовлення. Всі види роботи наповнені невимушеною емоційно - психологічною атмосферою, що дозволяють знайти індивідуальний підхід до кожної дитини, відкрити та розвинути здібності, особистісні якості.  


Свідоцтво № 74  
Шевченко Парасковії Олексіївні 

завідувач дошкільного навчального закладу № 31 «Ягідка»   

Нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, грамотою управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради, грамотою міського голови м. Суми, Пам’ятним нагрудним знаком Сумської міської ради «60 років визволення міста Суми від фашистських загарбників» 

Адміністративна робота керівникаспрямована на оновлення змісту навчально-виховного процесу в умовах реформування освітньої галузі, створення оптимально сприятливих умов для всебічного розвитку вихованців, зміцнення кадрового потенціалу, матеріальної бази закладу.

Шевченко Парасковія Олексіївна досвідчений, висококваліфікований, творчий педагог. Володіє інноваційними освітніми технологіями, добре орієнтується в пріоритетах сучасності, схильна до науково-пошукової роботи.

Упродовж останніх років Парасковія Олексіївна поглиблено працювала над проблемою «Цільові прогулянки як засіб активізації пізнавальної діяльності дошкільників. Відповідно до вимог Базового компоненту розробила систему роботи з означеної проблеми. Розроблені форми роботи з дітьми, побудовані на вправах та завданнях, що потребують розумових зусиль, повноцінної реалізації природного потенціалу, а це, в свою чергу, є підґрунтям готовності дитини до зміни життєдіяльності - подальшого навчання в школі. Внаслідок упровадження системи роботи вихованці Парасковії Олексіївни мають високі показники мотиваційної готовності до шкільного навчання. 


 Свідоцтво № 75  
Янкілевич Олена Михайлівна 

вихователь дошкільного навчального закладу № 40 «Дельфін»

Нагороджена грамотою управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради, подякою народного депутата України Павла Жебрівського, подякою Сумської дирекції Укрпошта

Вихователь поглиблено працює над художньо-естетичним розвитком дошкільників, впроваджує нетрадиційні техніки зображувальної діяльності в процесі гурткової роботи. Її вихованці є неодноразовими переможцями міських, Всеукраїнських конкурсів та виставок із зображувальної діяльності. Зокрема, у 2010 році - I місце у проекті „Маленький українець”, у 2013 році - II місце у творчому конкурсі «Безпечна країна очима дитини» за ініціативи Міжнародного проекту журналу «Жирафа Рафа”, III місце у міському етапі VI Міжнародного екологічного конкурсу «Здоров’я може бути смачним» номінація «Портрет повний овочів та фруктів», переможці у різних номінаціях Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості у 2013 році. Вихованці гуртка «Талановиті пальчики» активні учасники регіонального конкурсу дитячого малюнку «Моє улюблене зимове свято» у 2011 році, регіональної виставки управління культури та мистецтва Дніпропетровської міської ради традиційної народної іграшки «Різдвяна казка». у 2012 році. 

Олена Михайлівна є активним учасником міських, обласних методичних заходів, на яких вона висвітлює власний досвід роботи, успішно проводить майстер-класи та мультимедійні презентації власних напрацювань по виконанню нетрадиційних технік живопису для педагогічних працівників міста Суми та області. Її роботи прикрашають інтер’єр дошкільного закладу. У 2012 році була учасником фестивалю гончарного мистецтва у с. Опішня Полтавської області. Перейнятий досвід впроваджує в практику роботи з вихованцями.

Стимулом педагогічної творчості Олени Михайлівни є визнання батьків та дітей, рушійною силою - любов до вихованців. Ключовим завданням у проведенні навчально-виховної роботи з дітьми вважає налагодження високоефективної взаємодії з сім’ями дошкільнят, залучає батьків до участі у різноманітних освітніх проектах.