header-image

27 лютого 2018 року відбулось розширене засідання президії міської організації профспілки працівників освіти за участі заступника начальника з фінансово-господарських питань управління освіти і науки Сумської міської ради Наталії ГОНЧАРОВОЇ та членів ревізійної комісії міської організації Профспілки.

Так, для обговорення та прийняття рішень членам президії було винесено наступні питання:

– стан оплати праці педагогічних працівників галузі «Освіта» міста Суми та реалізація у м. Суми постанови КМУ від 11.01.2018 №22 «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників»;

- затвердження кошторису витрат міської організації Профспілки на 2018 рік;

- проведення X пленуму комітету Сумської міської організації профспілки працівників освіти і науки України;

- організація навчання з питань охорони праці для представників Профспілки та відповідальних осіб з питань охорони праці закладів освіти.

Також запропоновано для розгляду ряд внутрішньоспілкових питань щодо проведення змагань з плавання і стрітболу в рамках XXI галузевої спартакіади серед працівників закладів загальної середньої та позашкільної освіти, Чемпіонату міста з інтелектуальної гри «Своя гра» серед педагогічних працівників закладів освіти, заходів з нагоди Міжнародного дня прав жінок і миру, надання профспілкових виплат, заохочень, нагородження членів профспілки відзнаками Федерації профспілок України та ОК Профспілки тощо.

Голова комітету міської організації Профспілки Людмила ГОГА, розпочинаючи роботу підкреслила, що зміни в законодавстві галузі «Освіта» і бюджетного процесу вплинули на рівень життя учительства у місті Суми, і, нажаль, не на краще. Тому завдання міської організації Профспілки та виборних органів первинних профспілкових організацій: моніторинг дій влади на місцях, постійна робота із соціальними партнерами в місті і закладах освіти, недопущення звуження існуючих прав та гарантій освітян. 

Нажаль, сьогодні у місті Суми знівельовано заяви Уряду про 25% підвищення заробітної плати учителям з 01.01.2018 року. Адже реально у місті Суми вона підвищилась для всіх працівників, в тому числі і педагогічних, з 01.01.2018 року на 10% у зв’язку з підвищення розміру мінімальної заробітної плати і відповідно 1 тарифного розряду ЄТС. Розмір надбавки за престижність праці залишився незмінним і становить 15% посадового окладу. В кошторисах закладів закладено 30% розмір грошової винагороди за сумлінну працю педагогічним працівникам, а освітня субвенція передбачає 100% її розмір. Оплата за індивідуальну форму навчання здійснюється із затримкою в один місяць.

Не виконується постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2018 № 22 «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників» про підвищення з 01.01.2018 року на 10 відсотків посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних працівників, оплата праці яких здійснюється за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.

Надзвичайно складно вирішити позитивно питання підвищення на 10% розмірів посадових окладів педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, дошкільних відділень НВК та ПТНЗ раніше встановленого Урядом терміну 01.09.2018 року за рахунок коштів міського бюджету, шляхом встановлення їм надбавок згідно пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України № 1298 та пунктом 4 наказу Міністерства освіти і науки України №557, з метою недопущення порушення міжпосадового рівня оплати праці педагогів, конфліктних ситуацій та справедливого невдоволення педагогами міста низькою оцінкою влади їхньої складної, важливої, відповідальної педагогічної праці. 

Така ситуація викликає заслужене обурення педагогів діями влади і створює соціальну напругу в колективах, адже передбачає жорстку економію бюджетних коштів, відсутність оплати за заміну тимчасово відсутніх працівників, веде до протистояння, втрати довіри до органів державної влади. І це не вичерпний перелік можливих негативних наслідків.

Сьогодні обсяг освітньої субвенції на оплату праці більше 2050 педагогів міста Суми є недостатнім. 

Інформуючи профспілковий загал з першого питання порядку денного, заступник начальника з фінансово-господарських питань управління освіти і науки Сумської міської ради Наталія ГОНЧАРОВА озвучила позицію і дії управління освіти і науки з даного питання та цілий ряд причин, які призвели до недостатнього обсягу освітньої субвенції на оплату праці педагогічних працівників закладів, оплата праці яких  здійснюється за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.

Така ситуація склалась у зв’язку із введенням в дію з 01.01.2018 року Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, відповідно до якої розподіл освітньої субвенції між місцевими бюджетами здійснюється на підставі розрахункового показника фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, який обраховується виходячи із розрахункової наповнюваності класів, яка для міст обласного значення становить 27; контингенту учнів усіх типів закладів загальної середньої освіти станом на 05.09.2016 року; навчального плану; заробітної плати вчителя.

Враховуючи вищевикладене, управління освіти і науки дійшло висновку, що у формульному розрахунку занижена кількість учнів загальної середньої освіти м. Суми на 854 особи (станом на 01.09.2017 року кількість учнів становить 26198 осіб, тоді як кількість учнів на 01.09.2016 року становить 25344 особи); не враховано реальну середню наповнюваність класів, яка становить 28,62,  так як по деяких закладах освіти м. Суми вона коливається від 25,3 до 30,4.

Крім того, у формульному розрахунку не передбачено:

- оплату праці педагогічних працівників за проведення індивідуальної форми навчання, розмір якої складає близько 5,5 млн. грн. без нарахувань; 

- оплата праці педагогічних працівників у закладах із спеціалізацією мистецького напрямку, а саме: художньо-естетичного профілю (ССШ № 7, 29);

- оплата праці вихователів груп продовженого дня, яких станом на 01.01.2018 року функціонує 98;

- встановлення надбавок педагогічним працівникам за високі досягнення у праці, які за рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради встановлюються на навчальний рік в розмірі від 10 до 30 відсотків посадового окладу за перемоги у фахових конкурсах, підготовку переможців всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів тощо;

Доведена на 2018 рік сума освітньої субвенції в розмірі 259,3 млн. грн. не покриває усіх вищеперерахованих витрат на виплату заробітної плати з нарахуванням. А залишки освітньої субвенції 2017 року використані у 2018 році на матеріально-технічне оснащення 114 перших класів, у яких в 2018-2019 н.р. першокласники навчатимуться за новим державним стандартом початкової загальної освіти. 

Управління освіти і науки докладає максимум зусиль задля врегулювання вищезазначених питань, провело необхідні обрахунки, звернулось до департаменту фінансів міської ради з проханням виділити додаткові кошти на оплату праці педагогічних працівників з нарахуваннями за рахунок міського бюджету, у сумі 31040541,00 гривень. На даний час обговорюється питання щодо здійснення в березні відповідних перерахунків і початку виплат. Крім того, управління освіти і науки не допустить зменшення розміру надбавки за престижність педагогічної праці, яка на сьогодні становить 15% посадового окладу - додала Наталія ГОНЧАРОВА.

У обгорненні питання участь взяли майже всі члени президії. Підсумком стало рішення президії доручити голові міського комітету Профспілки Людмилі ГОГІ узагальнити озвучену інформацію, підписати та направити звернення до Міністра освіти і науки України Лілії ГРИНЕВИЧ, міського голови міста Суми Олександра ЛИСЕНКА, директора департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради Світлани ЛИПОВОЇ, голови постійної комісій з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, розвитку підприємництва, торгівлі, та послуг, регуляторної політики Володимира ШИЛОВА та голови постійної комісії з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, науки, культури, туризму, сім’ї, молоді та спорту Віталія МЕЛЬНИКА з приводу врегулювання питань недостатнього обсягу освітньої субвенції на оплату праці більше 2050 педагогічних працівників закладів освіти міста Суми, яка здійснюється за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. 

З інформацією про кошторис витрат міської організації Профспілки на 2018 рік ознайомила усіх присутніх головний бухгалтер міської організації Профспілки Людмила МІЛЛЄР. Прийнято рішення про затвердження кошторису витрат та винесення даного питання на обговорення X пленуму міського комітету Профспілки у березні 2018 року.

Міська організація Профспілки  продовжує системно працювати над підвищенням рівня знань та практичних навичок представників галузевої Профспілки, які опікуються питаннями охорони праці, виділяючи на ці цілі відповідні кошти. Крім того, міською Профспілкою було узагальнено потребу у навчанні відповідальних осіб з питань охорони праці закладів освіти міста. В 2018 році таке навчання буде проведено для 68 осіб, з яких 7 – представники Профспілки. Навчання заплановано у період з 26 березня по 6 квітня 2018 року. Голови профкомів пройдуть навчання за профспілкові кошти, а відповідальні особи з питань охорони праці – за бюджетні кошти, які передбачені кошторисами закладів на 2018 рік.

                                  Голова комітету міської організації Профспілки Людмила Гога