Результати опитування учнів та батьків щодо організації дистанційного навчання під час карантину в школах міста Суми
З метою вдосконалення організації дистанційного навчання під час карантину в школах м.Суми, управлінням освіти і науки Сумської міської ради було проведено анонімне (але із зазначенням закладу освіти) онлайн-опитування учнів та батьків, яке тривало з 22 квітня по 11 травня 2020 року.
Загалом участь у опитуванні взяли понад 1500 респондентів. Найбільшу активність при опитуванні показали батьки та учні ССШ №29 (118 голосів), ЗОШ №26 (96 голосів), ЗОШ №13 (95 голосів), ССШ №2 (94 голоси), ССШ №7 (88 голосів), НВК №11 (86 голосів), ССШ №17 (83 голоси), ССШ №9 (77 голосів).
За результатами анкетування більше 40% учнів подобається навчатися дистанційно. Більше 80% школярів зазначають, що їм все ж таки бракує «живого» спілкування з учителями, 36% відмітили зниження рівня мотивації до навчання, 32% не завжди вдавалося дотримуватися розкладу занять. Кожен четвертий з опитаних мав технічні складнощі (низька швидкість інтернету, відсутність необхідних ґаджетів).
При виборі інструментів для організації дистанційного навчання 82% вчителів використовували Google Classroom. Також популярними є Viber (76%), платформа Zoom (55%), електронна пошта (44%), платформа «На урок» (25%) та відеоуроки на телебаченні (22%).
Більше 70% респондентів зазначили, що вчителі розповідали про безпеку в інтернеті (кібербезпеку) під час організації дистанційного навчання.
Кожен другий з респондентів відмітив налагодженість комунікації учителів з учнями під час дистанційного навчання (індивідуальні консультації, тематичне спілкування та інше), проте мав складнощі із засвоєнням нових тем.
При організації дистанційного навчання майже 27% опитуваних вказали, що уроки проводяться онлайн, 26% отримують перелік параграфів підручника та вправ на самостійне опрацювання, 17% отримували відеоматеріали з тем.
Здійснення регулярного контролю вчителями за виконанням завдань відмітили 81% опитаних. Одним з найпопулярніших інструментів для перевірки домашніх завдань є тестування в Google Classroom, про що зазначили 77% респондентів.
Дотримання розкладу занять вчителями під час дистанційного навчання зазначили більше 82% респондентів.
Більше 60% опитаних зазначили, що при дистанційному навчанні виконують домашні завдання спільно з батьками, 32% виконують завдання самостійно.
Виконання домашніх завдань у 35% опитаних займає 3 години, у 30% - 4 години і більше, у 26% - 2 години.
На збільшення навчального навантаження під час дистанційного навчання вказали 74% респондентів.
Дотримуються принципів академічної доброчесності під час виконання завдань 93% опитаних.
Навчаючись у дистанційному режимі більше 42% опитаних відзначили, що знання з окремих предметів покращились, а з деяких – погіршились. 25% зазначили, що рівень знань майже не змінився.
Серед пропозицій, побажань, зауважень щодо організації навчання учнів за допомогою дистанційних технологій у закладах освіти м.Суми найчастіше звучала потреба вдосконалення методики організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання.